به زبان ساده گوگل ترندز، یک ویژگی جست و جوی روندهاست که نشون میده یک عبارت معین با توجه به حجم کلی جست و جوی سایت در یک دورهی زمانی مشخص، چند بار در موتور جست و جوی گوگل وارد شده .
از گوگل ترندز میتونیم برای جست و جوی کلمات کلیدی مقایسهای استفاده کرده و افزایش ناگهانی میزان جست و جوی کلمات کلیدی رویدادهای مختلف رو مشاهده کنیم.
[(quote)|گوگل ترندز، دادههای مربوط به کلمات کلیدی از جمله شاخص میزان جست و جو و اطلاعات جغرافیایی مربوط به کاربران موتورهای جست و جو را نشون میده.]
[(bold)|حالا میرسیم به بحث شیرین این که گوگل ترندز چگونه کار میکند؟ ]
میتوانید با رفتن به Tools، گوگل ترندز را پیدا کرده و ببینید در حال حاضر چه جست و جوهایی ترند شدهاند و بعد برای اطلاعات بیشتر، جزئیات یک موضوع رو بخونین .
برای مثال، گوگل ترندز اخیراً در پی طوفان Irma، اطلاعات جست و جوهای ترند شده دربارهی آن مانند مرتبط ترین عناوین جست و جو در سراسر آمریکا و جست و جوی "راهکارها" در فلوریدا را به اشتراک گذاشت.
[(img)|1043153771051001B|چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم ؟]
همچنین میتونید یک اصطلاح را در نوار جست و جو وارد کنید تا ببینید میزان جست و جوی آن در طول زمان و در مکانهای مختلف چه تغییری کرده.
برای مشاهدهی اطلاعات جزئیتر هم میتونید مکان، دورهی زمانی، دسته بندی یا صنعت و نوع جست و جو رو تغییر دهید.
[(img)|1043150771051001B|چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم ؟]
برای مثال در آمریکا، جست و جوی کلمهی "کود گیاهی" در ماه آپریل افزایش مییابد.
اطلاعات جست و جوی ترندهای گوگل برای بازاریابان بسیار مفید خواهند بود. مثلاً اگر کسب و کار فصلی دارید (مانند مغازهی لوازم خانگی یا باغبانی)، احتمالاً میخواهید زمانی که اصطلاحات مربوط به کسب و کارتان ترند شدهاند، فعالیتهای بازاریابیتان را افزایش دهید. هنگامی که میزان جست و جو افزایش مییابد، هزینه به ازای هر کلیک در AdWords نیز احتمالاً بالاتر خواهد بود؛ پس زمانی که محصولات یا خدماتتان ترند شدهاند، حتماً بودجهی بیشتری را به هزینهی AdWords اختصاص دهید.
برای مقایسهی چند کلمه، از ویژگی "+ Add comparison" استفاده کنید:
[(img)|1043151771051001B|چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم ؟]
در این نمودار میبینیم که " lead Generation" در جست و جوی اینترنت، حدود 7 برابر محبوبتر از " Demand Generation"" است.
به علاوه، گوگل ترندز، کلمات جست و جوی شدهی مرتبط و تغییر کلمات جست و جوی شدهی محبوب را در نواحی مختلف نشان میدهد:
[(img)|1043152771051001B|چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم ؟]
[(imgright)|1043154771051001B|نقش و اهمیت گوگل ترندز در اهداف بازاریابی]
• [(bold)|در جست و جوهای پولی :] میتوانید دادههای گوگل ترندز را برای آگاهی کمپینهای فصلیتان استفاده کنید که به شما در برنامه ریزی هزینهها و ذخیرهی موجودی کمک میکند. به علاوه، میتوانید از آن برای یافتن کلمات ترند شدهی نامرتبطی که باید به عنوان کلمات کلیدی منفی تعریف کنید، استفاده کنید تا یک جست و جوی ترند شده تاثیر بسیار زیادی روی هزینههایتان نداشته باشد.
• [(bold)|سئو و بازاریابی محتوا:] میتوانید با استفاده از گوگل ترندز متوجه شوید افرادی که در بازار هدفتان قرار دارند، به دنبال چه اطلاعاتی هستند. تولید محتوا دربارهی موضوعات ترند شده میتواند باعث افزایش ترافیک سایتتان شود.
• [(bold)|ترغیب خالق تبلیغات : ] ترندهای گوگل را ببینید تا متوجه شوید چه موضوعاتی، تخیل عموم را برمیانگیزند. اشاره به یک موضوع ترند شده (مانند یک آهنگ یا رقص محبوب) در کمپینهای تبلیغاتی، ایمیل، تبلیغ فیسبوکی یا رادیویی، میتواند توجه به تبلیغتان را افزایش دهد.
<Br>
<p class="fleft">ترجمه شده</p>
<Br>
<p class="fleft">توسط تیم تحریریه نماسایت</p>