pict790773100001302577200001
1399-03-07

رازهای رپورتاژآگهی که قول میدم کمتر کسی بهتون بگه

سال گذشته، برای ما نماسایتی ها سالی پر از تجربه های خوب بود، و به شخصه کلی تجربه سئویی به خاطر حضور در تیم 2 سئو نماسایت کسب کردم...

قراره هر آنچه درباره رپورتاژ آگهی بلد هستم و تجربه کردم رو باهاتون در قالب 2 مقاله از سری مقالات سئوی نماسایت به اشتراک بگذارم.

[(img)|1043154016941001B|نکات رپورتاژآگهی]

سال گذشته، برای ما نماسایتی ها سالی پر از تجربه های خوب بود، و به شخصه کلی تجربه سئویی به خاطر حضور در تیم سئو نماسایت کسب کردم.

و خیلی از مقالاتی که در نماسایت نوشتم، مثل دلایل عدم تمایل ما سئو کار ها به شیوه کلاه سفید از دل همین تجربیات آمدن.

اما در بحث رپورتاژ آگهی، تجربیاتی که به دست آوردم با هزینه همراه بود، هزینه 25 میلیون و 650 هزارتومانی که نماسایت؛ بابت این تجربیات گران بها برای من و تیم پرداخت کرد و نمی دونم شما هم مثل من اید یا نه؟ اما من درد هزینه مالی رو بیشتر از هزینه زمان و انرژِی حس می کنم!

برای همین این مقاله و مقاله بعدی که قراره درباره رپورتاژ آگهی بنویسم، جنس اش و تایمی که برای نوشتن اش گذاشتم متفاوت بود، و حتی حساسیتم برای ادیت و بازنویسی اون هم به طبع بیشتر بود.

قراره هر آنچه درباره رپورتاژ آگهی بلد هستم و تجربه کردم رو باهاتون در قالب 2 مقاله از سری مقالات سئوی نماسایت به اشتراک بگذارم.

در این مقاله قصد دارم به شما بگم رپورتاژ آگهی به چه معناست ؟ اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو چیه؟ چجوری سایت های خوب رو برای رپورتاژ آگهی پیدا کنیم؟ و راز و رمز های رپورتاژ رو باهاتون در میون بزارم و مرحله آخر هم استراتژی رپورتاژآگهی مجموعه مون و سیاست هایی که داریم رو براتون شفاف کنم و در مقاله دوم قراره درباره اشتباهات من در رپورتاژآگهی باهاتون صحبت کنم که البته نوشتن این مقاله از جانب من همراه با یک شرط هست که در انتهای همین مقاله شرطم رو براتون گفتم.

پس همه حواستون تا انتهای مقاله باشه که قراره جان کلام رو خدمتتون بگم.

فهرست موضوعات این مقاله

فهرست موضوعاتی که قراره در این جلسه با هم حرف بزنیم.

رپورتاژ آگهی چیه ؟

اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو چیه؟

نحوه پیدا کردن سایت های خوب برای رپورتاژ آگهی

رازهای سئویی که قول میدم کمتر کسی بهتون بگه

استراتژی رپورتاژ آگهی مجموعه ما

اشتباهات 25 میلیون و 650 هزارتومانی من در رپورتاژآگهی (همراه یک شرط)

خوب بریم سراغ گام اول مون

به چی رپورتاژ آگهی می گیم ؟

به انتشار یک متن خبری با هدف تجاری در رسانه های پربازدید و معتبر رپورتاژ آگهی می گیم.

به زبان ساده ترش میشه گفت، انتشار یک خبر درباره خودمون در سایت های دیگه؛ که البته این کار اغلب با هزینه همراه هست.

اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو چیه؟

اهمیت هر چی لینک و بک لینک و رپورتاژ هست رو از یک سئوکار بپرسین احتمال زیاد ربطش می ده به داستان پیچ رنک گوگل که بی راه هم نیست.

گوگل یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی اش از طریق لینک هایی هست که به یک سایت داده میشه.

اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو هم از این بابت هست که یکسری سایت؛ به انتخاب خود ما، به ما لینک می دن و اعتبار ما رو نزد گوگل بالاتر می برند.

نحوه پیدا کردن سایت های خوب برای رپورتاژ آگهی

[(img)|1043151016941001B]

بنا به هدفی که از انتشار رپورتاژ آگهی دارین سایت های مختلفی وجود داره.

ممکنه هدفتون از رپورتاژآگهی PR و برندینگ باشه که در این صورت بهترین گزینه ها واسه شما اینه که سایت های مطرح مثل خبرگزاری فارس، تابناک، تسنیم، مهر، زومیت و ... رو انتخاب کنین.

اما اگه هدفتون سئو سایت و گرفتن رتبه هست طبق معیار های زیر یک لیست کامل از کاندیدها تهیه کنین.

1. تعداد ایندکس های سایت :

برای این کار Site:addresssite.com رو بزنین.

تعداد Result ها رو یادداشت کنین هر چی تعداد Resultها بالاتر اعتبار اون سایت هم بالاتره و ارزشمند تره.

2: دامین آتوریتی خوب :

اکستنشن Moz رو نصب کنین و دامین اتوریتی سایت رو ببینین. اگه بالای 50 بود یعنی خیلی عالییه اگه بالای 40 بود یعنی خیلی خوبه اگه بالای 30 بود یعنی خوبه اگه بالای بیست بود یعنی متوسطه.

یه نکته مهم : سعی کنید در رپورتاژهاتون از همه مدل اش رو بزارید، یعنی با اعتبار بالا و پایین هر دوتایی رو تارگت کنید.

در واقع مهمه که شما دقیقا قراره چند تا رپورتاژ برید. بسته به اون ها می تونید یه توازنی بین دامین آتوریتی های بالا و دامین آتوریتی های متوسط بدست بیارین.

3. اسپم اسکور پایین :

واسه اسپم اسکور هم با همون اکستنشن MOZ می تونین متوجه بشین. بهتره اسپم اسکور سایت هدف شما زیر 5 درصد باشه؛ اما اگه بالاتر هم بود نگران نشید اتفاقی نمی یفته!!

4. تناسب موضوعی با سایت شما :

این رو باید بیشتر درباره اش توضیح بدم. داستان برمی گرده به پیج رنک گوگل و بحث Seed site ها .

در واقع طبق اون الگوریتم گوگل هر چی شما به Seed site حوزه خودتون نزدیک تر باشین و از اون لینک گرفته باشین قدرت لینک شما بیشتر هست و اعتبار بیشتری می گیرین نزد گوگل.

حالا Seed site چی هست؟

معتبر ترین سایت در هر حوزه مثلا دیجی کالا Seed site فروشگاه اینترنتی هست در ایران

آپارات Seed site ویدیو هست در ایران و ... حتی می تونه در یک حوزه ای چندSeed site داشته باشیم.

5. بودجه شما :

فاکتور مهمی که همه موضوعات بالا تحت تاثیر اون هستن بحث بودجه پروژه شما هست که این رو با درآوردن لیست قیمت ها و 4 معیار بالا می تونین خودتون الویت بندی کنین.

رازهای سئویی که قول میدم کمتر کسی بهتون بگه

قراره 5 راز رو بهتون بگم

راز اول، کجا رپورتاژ رو بریم؟

مهم ترین راز رپورتاژ آگهی که اگر کسی بهش عمل کنه، واقعا 5 هیچ از همه می زنه جلو؛ اما انجام اش هم سخت هست، و بهتره بگم سئوکارها زیر بار این کار نمی رن چوت وقت گیر هست، اما اگه شما سئوکار دلسوزی هستید یا اینکه صاحب وب سایت خودتون هستید گوش کنید، برای شما ها می خوام این راز رو بگم.

اگر به شما بگند یک لیست از سایت هایی که برای رپورتاژ رفتن خوب هست رو فهرست کنید، چه کاری انجام می دید؟ چگونه اون لیست رو تهییه می کنید؟

به سایت هایی مثل تسمینو و ... می رید و از اونجا بر اساس 5 فاکتور بالا یا فاکتور های خودتون لیست رو تهییه می کنید؟

این شیوه اشتباه نیس! و اتفاقا شیوه ای هست که اغلب ما سئوکار ها از اون استفاده می کنیم. و غیر از این کسی کاری انجام نمی ده.

راز مهم برمیگرده به این موضوع چگونه لیستی از سایت ها برای رپورتاژ رفتن رو تهییه کنیم. اینکه مثل بقیه بخواید در سایت هایی که 1000 نفر دیگه هم مثل شما توش رپورتاژ رفتن رپورتاژ برید خیلی بنظر بهینه نمی یاد، کار درست تر اینه جایی برید که کسی نرفته، چجوری؟

در چه حوزه ای کار می کنید؟

مثلا نماسایت ما، در حوزه طراحی سایت و سئو فعالیت می کنه.

یک لیستی تهییه کنید از تمام سایت هایی که در حوزه خودتون فعالیت می کنند، و بعد تک تک به صاحبین این سایت ها تماس بگیرید و وارد مذاکره بشید، و ازشون بخواید که اجازه بدن رپورتاژ شما در سایت اون ها منتشر بشه.

ممکنه جواب نه بشنوید، صد درصد

اما مطمئن باشید افرادی هستند که قبول می کنند حتی در ازای دریافت هزینه بسیار پایین 100 هزار تومان 50 هزار تومان.

و ممکن هم هست بعضی از افراد بهتون بگند پول نمی خوان اما به ازاش شما هم رپورتاژ سایت اون ها رو در سایت خودتون منتشر کنید.

یکی از نگاه های منفی که در این باره وجود داره این هست که به رقیب خودم لینک بدم یعنی؟

اولا هر کسی که در حوزه شما فعالیت می کنه لزوما رقیب شما نیست! مثلا نماسایت از انجام دادن پروژه سئو و طراحی سایت داره پول در مییاره، اگر سایتی که در حوزه آموزش سئو باشه و بیاد این پیشنهاد رو بده. اسم اش رقیب ما نیست، درسته هم حوزه ایم اما اون داره از آموزش پول در مییاره و ما از انجام دادن پروژه.

دوما، چرا اسم اش رو می زاریم رقیب چرا همکار نه؟! شاید نیاز داریم نگاه مون رو عوض کنیم. همکار یعنی کسی که به شما کمک می کنه( که واقعا هم همین طوره ؛ داره کمک می کنه به سایت شما اعتبار بالاتری بگیره ورتبه ها تون بهتر بشند و شما هم به اون کمک می کنید.)

راز دوم، تعداد لینک در متن رپورتاژ آگهی

بریم سراغ راز دوم، شما در متن رپورتاژتون اجازه دارین 3 تا لینک فالو بدین.

( البته برخی از سایت ها با 4 تا هم موافقت می کنن ولی اکثرا همون 3 تا لینک رو فقط اجازه می دن)

خوب همین اول یه سوال ازتون بپرسم به نظرتون بهتر نیست مذاکره کنیم با اون سایت هایی که تعداد لینک های بیشتری بهمون اجازه می دن ؟ مثلا 6 تا لینک بزاریم به جای 3 تا ؟

جواب اش میشه نه. چرا ؟

فرض کنیم اعتبار اون صفحه 50 هست در واقع این اعتبار به تعداد لینک هایی که توی اون سایت هستن تقسیم میشه.

اگر شما لینک بیشتری بزارین اعتباری که هر لینک شما می گیره کمتر میشه پس بهتر همونه که شما سه تا لینک بدین.

راز دوم هر چی تعداد لینک شما در متن رپورتاژ آگهی بیشتر باشه اعتبار که از اون سایت هر لینک شما می گیره کمتر میشه.

راز سوم، انکرتسکت و آدرس صفحات هدف در رپورتاژآگهی

مهم تر از راز دوم، اینه که سه تا لینک رو به کدوم صفحه سایت بدیم ؟

بهترین کار اینه شما مقصد هر سه تا لینک تون مجزا باشه. یعنی لینک بدین به 3 تا لندینگ متفاوتون یا یکی به آدرس سایت تون یکی به لندینگ تون یکی دیگه Categoryلندینگ هاتون.

در واقع مهم اینه اون 3 تا لینک با 3 تا انکرتکست مجزا و به 3 آدرس صفحه متفاوت لینک بشند.

راز چهارم، وضعیت چگالی کلمه کلیدی در متن رپورتاژآگهی

وقتی که مقاله ای برای سایت خودتون می نویسید کارشناس سئو بهتون میگه حتما چگالی کلمه کلیدی اش 1.5 درصد به بالا باشه. حالا بهتون میگه یه متن می خوام برای رپورتاژ آگهی بازم شما توش چگالی کلمه کلیدی رو به همون نسبت 1.5 درصد به بالا می بندین؟

خوب صد در صد نه ! چرا ؟

چون وقتی که مقاله قراره در سایت شما بارگزاری بشه اون مقاله چگالی کلمه کلیدی اش بیشتر هست چون قراره روی اون کلمه بیاد صفحه 1 گوگل . ولی وقتی شما رپورتاژ می رین در واقع می خواین از اعتبار اون سایت برای Landing Page خودتون استفاده کنین تا Landing Page سایت شما بیاد صفحه 1 گوگل.

خوب پس نمی خواین رپورتاژ اگهی شما روی کلمه کلیدی خودتون بیاد بالا برای همین اصلا چگالی کلمه کلیدی در رپورتاژ مطرح نیست .

دقیقا برای همینه اگه شما تا حالا با افزونه Yost وردپرس هم کار کرده باشین حتی برای صفحات داخلی اجازه نمی ده روی کلمه کانونی تون که چگالی اش در صفحه تون زیاده به جایی لینک بدین.

خوب پس راز چهارم این شد که چگالی کلمه کلیدی مون نباید در متن رپورتاژ زیاد باشه. و در حد همون یکی دو بار تکرار اوکی هست.

راز پنجم، نگاه به برندینگ و PR در رپورتاژآگهی

[(img)|1043152016941001B]

هر چی درباره اهمیت برندینگ در فضای مجازی و تاثیرش بر سئو سایت بگم کم گفتم، دوست دارم یک مقاله جدا و مفصل دراین باره بنویسم و از تجربیات خیلی کوچیک خودم در پروژه plp گروه و پمپ جت و تاثیر برندینگ در اونها حرف بزنم؛ و حتی از مطالبی که در این حوزه آموزش دیدم و خوندم بهتون بگم.

اما اگه بخوام در یک جمله بگم

رپورتاژ آگهی که قرار نیست اسم برند شما توش باشه، و تبلغات برند شما و خدمات شما رو بکنه؛ به درد نمی خوره.

هر محتوایی که تولید میشه چه توی سایت خودتون و چه برای رپورتاژ رفتن در سایت های دیگه باید مستقیم و غیر مستقیم تبلیغ برند شما رو بکنه، و باید محتوا طوری نوشته بشه که به طور غیرمستقیم به بازاریابی محصولات و خدمات شما منتج بشه!

در بحث رپوتاژ آگهی بر خلاف خیلی از سئوکار های دیگه که اعتقاد دارند رپورتاژ صرفا جنبه سئویی داره و کسی رپورتاژ ها رو نمی خونه، باور من این هست، که رپورتاژ یک ویترین خوب تبلیغاتی هست، که میشه مخاطب رو به سمت سایت خودمون بکشیم؛ و محتوای تبلیغ نویسی شده بازوی اصلی این کار هست.

حتی اگر دقت کرده باشید در نوشتن همین مقاله، به طور غیرمستقیم دارم شما رو با شخص خودم به عنوان نویسنده و برند نماسایت آشنا می کنم، و عملا پرسونال برندینگ و بیزینس برندینگ رو تا حدودی در تمام متن هایی که می نویسم، انجام می دم.

اگه چیزی از اصول تبلیغ نویسی نمی دونید اوکی، اما این رو از من داشته باشید در متن رپورتاژ آگهی تون حتما اسم برندتون و سایت تون رو بیارید.

استراتژی رپورتاژ آگهی مجموعه ما

[(imgright)|1043150016941001B|چگونه استراتژِی رپورتاژ آگهی بریزیم؟]

هر 5 رازی که بهتون گفتم رو به امانت از نماسایت داشته باشید، دقیقا برای داشتن یک استراتژِی رپورتاژ آگهی خوب رد نماسایت؛ ازهمین 5 تا راز که به شما گفتم ما استفاده می کنیم.

اما واقعیت اینه که بعضا این قدر پروژه ها زیاد میشن و تعدادشون بالا هست نمیشه راز شماره 1 رو برای تک تک پروژه ها انجام داد و دقیقا ما هم مثل خیلی از سئوکار های دیگه از سایت های خبری برای رفتن رپورتاژ آگهی استفاده می کنیم، و با مجموعه های بزرگی که در حوزه رپورتاژ آگهی دارند فعالیت می کنند با اون ها وارد مذاکره میشم و به تعداد بالا ازشون خرید رپورتاژ می زنیم.

اشتباهات ما در رپورتاژآگهی (همراه یک شرط)

در مقاله دوم؛ قراره درباره اشتباهاتی که رپورتاژآگهی مرتکب شدم براتون بنویسم.

این اشتباهات از نحوه گرفتن متن رپورتاژ هست تا پیدا کردن سایت ها برای رپورتاژ حتی تا انتشار رپورتاژ و تا بعد از انتشار رپورتاژ آگهی و کارهایی که باید انجام می دادم اما من انجام ندادم.

و نماسایت 25 میلیون و 650 هزار تومان هزینه کرد تا من و تیم ام متوجه این عدم آگاهی نسبت به نکات رپورتاژ نویسی و حتی انتشار رپورتاژ بشیم.

برای نوشتن این اشتباهات همون طوری که گفتم من یک شرط دارم.

درصورتیکه تعامل شما در این مقاله خوب باشه و به 2 سوال زیر پاسخ بدید، و دانش و تجربه خودتون رو با ما شیر کنید، من همین جا قول می دم تک تک اون اشتباهات با جزئیات اش، در مقاله ای با عنوان اشتباهات ما در استراتژِی رپورتاژ آگهی رو بیارم.

2 سوالی که از شما می خوام بهشون جواب بدید:

نکات مهمی که شما درباره رپورتاژآگهی می دونید چیه؟

تا حالا توی چه سایت هایی بهترین فیدبک رو از رپورتاژ گرفتید؟

و فکر می کنم ارزش اش رو داره که شما 10 دقیقه وقت بزارید و از تجربیات خودتون در رپورتاژ اگهی برای من و بقیه کاربرها بنویسد و منم در ازاش از تجربیات که به بهای 25 میلیون و650 هزار تومان به دست آمدن براتون بنویسم.

اگه موافقی، همین الان در بخش نظرات نماسایت از تجربه های خودت بگو.

مشتاقانه نظرات و تجربیات تون رو خواهم خواند و ازشون استفاده می کنم.

نویسنده فاطمه درویشی

10 دقیقه

مقالات دیگر

عقد قرارداد طراحی وب سایت خلاقانه شرکت رامند با نماسایت

عقد قرارداد طراحی وب سایت خلاقانه شرکت رامند با نماسایت

طراحی خلاقانه ui/ux بر اساس هویت سازمانی و شخصیت مخاطب هدف برای شرکت رامند فعال در زمینه طراحی و اجرای انواع صفحات کانترتاپ، درب‌های اتاقی و ورودی، کابینت و سایر مصنوعات چوبی در دستور کار نماسایت قرار گرفت....

باز طراحی و تدوین استراتژی کسب و کار آنلاین مبلمان زیتون برای چهارمین سال فعالیت با نماسایت

باز طراحی و تدوین استراتژی کسب و کار آنلاین مبلمان زیتون برای چهارمین سال فعالیت با نماسایت

طراحی مجدد ui/ux وب سایت ، توسعه کلمات کلیدی و افزایش ورودی در سال چهارم فعالیت با مبلمان زیتون در دستور کار نماسایت قرار گرفت. مبلمان زیتون از تولید کنندگان مطرح مبلمان کلاسیک ، استیل و لوکس ، مبلمان مدرن و درب های لوکس لابی و...

طراحی و بهینه سازی وب سایت شرکت بامداد پتروپارسان به نماسایت واگذار گردید

طراحی و بهینه سازی وب سایت شرکت بامداد پتروپارسان به نماسایت واگذار گردید

طراحی وب سایت و بهینه سازی کلمات کلیدی شرکت بامداد پتروپارسان با بیش از 10 سال سابقه فعالیت، پیشرو در زمینه تولید و بازرگانی مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی مورد نیاز صنایع در سطح ایران و جهان در دستور کار نماسایت قرار گرفت....

طراحی و بهینه سازی وب سایت سراست به نماسایت واگذار گردید

طراحی و بهینه سازی وب سایت سراست به نماسایت واگذار گردید

طراحی ui /ux ، برنامه نویسی و بهینه سازی وب سایت شرکت پدیده تجارت شکیبا با برند تجاری سراست در دستور کار نماسایت قرار گرفت. برند سراست با نگاهی هنرمندانه و با بکارگیری از پیشرفته ترین و مدرنترین ماشین آلات روز دنیا ، اقدام به...

خدمات سئو سایت

خدمات سئو سایت

سئو سایت، برگ برنده در فضای آنلاین تا به حال از خودتان پرسیده‌اید در ایامی که جست‌وجو در اینترنت به اقدامی در دسترس و قابل اطمینان در میان تمامی قشرها به منظور کاربردهای مختلفی از جمله خرید، یافتن پاسخ انواع و اقسام سوالات،...

طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای

در دنیای تکنولوژی که با هر کلیک رقبای شما جلوی چشم مشتریان کاربران بالقوه‌تان قد علم می‌کنند و ظاهر می‌شوند، طراحی سایت حرفه‌ای و خلاقانه برگ برنده شما، بیزنس شما و اهداف پیش رویتان است. حتی اهمیت طراحی سایت به گونه‌ای است که...

نمونه سایت‌های خلق شده

فرا پی سازان
جهانتاب
مهراز طرح دارآفرین
صادرنما
مهندسان مشاور راسا نویان
آداک
پیشگامان فناوری امرتات
پارس آمود
نماکاران
استودیو طراحی کالبد
اکسیر اوپال
گروه بازرگانی شهیدی
کیمیا واله
دفتر معماری ابراهیم زاده
شرکت ورگر
تاو
آویژه
 اکسون اسمارت
ردکاپرتو
 پارس ویونا
بازرگانی تیک
کاسپین اروین نورا
پرشین استون
پارس آوین تهویه
سانا عایق
فیدار آراد تیس
سورنا ویژن سازه
ماه نیرو
پیراژ پویا
سرما پیشرو
دارکوب
ورنادر
سانا داکت
ژیوار
آلومات
نماکاران آرکا نوین
تهران در آسیا
املاک ویلا رویال
سرکان تهویه
هرم طرح پایاب
ویتاشه
فراز تابلو آسیا
فرش محمودی
بام تک
 آکاژو
شبکه‌نما ایرانیان
گروه محسنی
مبلمان زیتون
ثنانور جم
شرکت ایپک
نماسایت